Vi trenger hjelp til å løse ulike oppgaver under Sommerstevnet. Er dette noe du kunne tenke deg å bidra med?
Som gruppeleder er man som regel to ledere for en gruppe på mellom 10 og 15 barn eller ungdom. Du følger den samme gruppen hele uken på aktiviteter og møter. Kontakt: Rebekka 90585717 eller Vanja 46614558.
Vi trenger vakter innenfor disse områdene: Parkeringsvakt, nattevakt og brannvakt i hall og møtesaler. Som vakt må du være hyggelig, imøtekommende, serviceminded og ha god oversikt.
Les mer
Møteverter ønsker velkommen i døra, hjelper å finne plass, samler inn kollekt og ser over salen når møtet er ferdig. Som møtevert er du den som gjestene kan henvende seg til om de lurer på noe.
Les mer
Vi trenger flere kioskarbeidere. Kiosktjeneste kan være noe for deg som er serviceminded, liker orden og hygiene, og som liker å treffe mange mennesker på en gang.
Les mer
Vær en av dem som sørger for at andre ikke går tom for energi. Her må du være opptatt av orden og hygiene og du må kunne møte folk med et smil, selv om det «koker» litt.
Renhold er en viktig tjeneste. At toaletter og dusjer er rene og at campingområdet er ryddig har mye å si for trivsel og et vellykket Sommerstevne.
Er du en som kan brukes til litt forskjellig, og ikke er redd for at oppgavene kan variere fra dag til dag, så er dette plassen for deg.
På mediateamet trenger vi hovedsakelig folk som har erfaring fra kameraproduksjon eller Pro Presenter.
2. Trykk på “Samle inn penger”
3. Velg/søk etter “Troens Bevis Verdens Evangelisering” og følg facebooks enkle veiviser.
Hovedoppgaver:
• Dirigere trafikken trygt gjennom Sarons Dal fra kl. 9:30 til kl. 20:00.
• Påse at folk parkerer på en forsvarlig måte og på området de skal.
• Passe på rundt på- og avstigning på planetbussene mellom kl. 9 og kl. 10, kl. 15 og kl. 17 (cirka).
Parkeringsskiftene er delt opp i tre skift, fra kl. 09:30 til kl. 13:00, kl. 13:00 til kl. 17:00 og kl. 17:00 til kl. 19:30. Det overlappes på disse tidspunktene.
Hovedoppgaver:
Nattevakter blir delt inn i lag.
Skiftene starter cirka kl. 23:00 til kl. 03:00. Vi går to og to, fra kl. 03:00 til kl. 06:00 går min 1 lag (2 personer).
Runden starter med låserunde (Hallen).
Deretter tar man runde på campingen, internatet, badeanlegget, campingen helt bort til gamle E-39.
Generelt for alle «sjekkrundene» er:
• Støy musikk etter kl. 23:00, da det skal være ro i leiren, da dette er en campingplass. NB: YouthPlanet kommer senere på kvelden!
• Mistenksomme personer og rus (alkohol, piller, stoff)
• Barn som er på feil plass nattestid.
• Levende lys og ild
Hovedoppgaver
Påse følgende regler:
Ved medisinsk behov, ringes Sanitetsansvarlig på 99207533. Frakt personen ut av møtehallen og inn på stevnekontoret. I tillegg må hallvertleder og vaktleder kontaktes. Er det svært akutt medisinsk behov skal 113 ringes umiddelbart.
Ved evakuering har hallvertene et ansvar for å få folk ut nødutgangene og samle dem på parkeringsplassen ved brua og ved badeanlegget. De med nødutgang foran og høyre i hallen går på parkeringsplassen, mens de som har hovedutgang og utgang mot Kirken i Dalen møtes ved badeanlegget. Hallvert har ansvar for å beholde et kaldt hode og lede folk bort dit de skal.
Alle hallvertene møter en halvannentime før kveldsmøtene. Her planlegger de kveldens møte, pluss formiddagsmøte, etter-middagsmøte, tweensmøte og barnemøte dagen etter og deler inn plassene de skal være på, og ber sammen. De faste plassene for møtevertene under kveldsmøtene er foran, på midten og bak på hver sin side. Er dere flere på vakt, delegerer dere på møtet dere har i forkant. På alle dag-møtene rekker det å være 15.minutter før møtet begynner.
Møtevertene deles opp i to grupper; sikkerhet- og vertfunksjon.
Antall verter i funksjon
Hvis de besøkende møter et åpent hjerte og en behjelpelig hånd, vil de føle seg bedre tatt imot og tryggere.
Hei, her kommer en liten oversikt over rutiner det kan være greitt å sette seg litt inn i før stevnet starter. Kisoken er i år helt ny, det samme er de to som er ansvarlige for kiosken. Så mye blir utrolig mye lettere, andre ting må man jobbe inn rutinene på i løpet av uken. Det vil bli laget en turnus på når du jobber, for kiosken er jo åpen 09-22 hver dag
Rutiner før åpning (vil være på et skjema som du krysser av)
Rutiner for stenging (vil være på et skjema du krysser av)
Andre ting som er kjekt å huske
Ellers:
Ingenting skal settes rett ned på gulvet!
Hvis du slår feil i kassa – Skriv det ned. Da blir det ikke feil i oppgjøret på slutten av dagen!