Får vi fortsatt respons fra seerne?
I en sidegate i en egyptisk by ligger en anonym og enkel bygning som ingen forbipasserende skulle kunne skjønne rommer oppfølgingskontoret til Miracle Channel. Like over gaten ligger innspillingsstudioet der livesendingene gjøres.
I Egypt: Glenn Tønnessen, administrativ leder Troens Bevis Verdens Evangelisering
I en sidegate i en egyptisk by ligger en anonym og enkel bygning som ingen forbipasserende skulle kunne skjønne rommer oppfølgingskontoret til Miracle Channel. Like over gaten ligger innspillingsstudioet der livesendingene gjøres.
I dette lokalet, som opprinnelig var en leilighet, jobber tre personer på fulltid med oppfølging av Miracle Channels TV-seere. I tillegg rommer det beskjedne lokalet tre personer som jobber med digitale plattformer.
Ekteparet Emad og Haidy som leder oppfølgingen er godt «skolert» for oppgaven. Han er sterk teologisk, vært en kristen hele livet og har skrevet flere bøker om sentrale kristne tema. Hun er sterk administrativ og har i tillegg sitt hovedfokus på familierådgiving og disippelgjøring.
– Jeg har drevet med disippelgjøring av rundt 300 personer dette året. De aller fleste er muslimer. Det kan skje både på mail, facebook, telefon men også en del personlig oppfølging.
– På denne måten fungerer ikke bare kanalen fra satellittene på «himmelrommet». Bakkemannskapet er også i funksjon.
Kontoret har dette året registrert rundt 200 personer som har tatt imot Jesus. Dette er nok bare toppen av isfjellet. Vi får stadig vitnesbyrd fra seere som har blitt frelst, men som vi ikke har hatt noen kontakt med. Bare evigheten vil gi svar på hvor mange der ute, bak parabolen og lukkede dører som har valgt Jesus.
Barty Shokralla har ledet kanalen siden 2004.
– Miracle Channel har også medarbeidere plassert i Marokko, Tunisia og Algerie i tillegg til et oppfølgingskontor i Stockholm. Vår visjon er å ha personer som følger opp dem som tar kontakt i alle land i våre hovedområder i Nord-Afrika, Midøsten og Gulfen. Troens Bevis sin strategi er å bruke de nasjonale vitner til å nå sine egne. Dette gir meget gode og effektive resultater.
– Vi har i år allerede passert en million som følger oss på en eller annen måte. Enten på YouTube, som fans, besøkende på våre ulike digitale medier eller de har kontaktet oss direkte. Dette tallet betyr at veldig mange responderer. Ikke bare når vi ut, de som følger oss når oss tilbake.